Imre Zoltán
A kutatócsoport vezetője az ELTE Összehasonlító Irodalom- és Kultúratudomány Tanszékének oktatója. Miután a University of London, Queen Mary College-ben megvédte PhD disszertációját, a Veszprémi Egyetem Színháztudományi Tanszékén dolgozott. 2001-től az ELTE BTK-n oktat, ahol az Alternatív színháztörténetek c. kutatást (A magyar irodalom történetei c. kutatási projekt, vez. Szegedy-Maszák Mihály, részeként, 2006-2008) vezette. Az ELTÉ-n habilitált 2013-ban, MTA nagydoktori fokozatát 2021-ben szerezte, s több nemzetközi színháztörténeti projektben dolgozott: Global Theatre Histories (vez. Christopher B. Balme, Ludwig Maximilians Universitat), Cultural Histories of Theatre (vez. Peter W. Marx, Universitat zu Köln), Reclaimed Avant-Garde (vez. Dariusz Kosinsky, Instytut Teatralny, Warszawa). Dramaturgként több évig dolgozott többek közt a H.U.D.I. Társulattal, a Természetes Vészek Kollektívával és másokkal. Fontosabb munkái: Az idegen színpadra állításai – A magyar színház inter- és intrakulturális kapcsolatai (2018); A nemzet színpadra állításai – A magyar nemzetiszínház-elképzelés változása 1837-től napjainkig (2013); Szigorúan bizalmas – Dokumentumok a Nemzeti Színház Kádár-kori történetéhez (társszerkesztő, 2010); A színház színpadra állításai – elméletek, történetek, alternatívák (2009); Alternatív színháztörténetek – Alternatívok és alternatívák (szerkesztő, szerző, 2008); valamint számos magyar és angol nyelvű elméleti és történeti tanulmány a magyar és az európai színházról. A kutatást felügyeli, az adott időszakra vonatkozóan összegyűjti a dokumentumok metaadatait, videóinterjúkat készít, és elkészíti a kutatására vonatkozó tanulmányokat.
Schuller Gabriella
A projekt vezetőkutatója, az Artpool Művészetkutató Központ – Szépművészeti Múzeum muzeológusa. 2005-ben doktorált a Pécsi Tudományegyetemen, disszertációja a feminista színházi társulatok történetével és a feminista performanszok elméleti kérdéseivel foglalkozott. A disszertáció kiegészített változata 2006-ban jelent meg Tükör-kép-rombolók címmel (Pannon Egyetem Kiadó). 2000-2016 között színháztörténetet oktatott a Pécsi Tudományegyetemen, a Pannon Egyetemen és a Károli Gáspár Református Egyetemen. Kurzusai egyebek mellett a Kádár kor ellenkultúrájával és experimentális színházi kísérleteivel foglalkoztak. Számos tanulmányt publikált a hetvenes és nyolcvanas évek magyar színházi társulatairól és alkotóiról. 2016 óta az Artpool Művészetkutató Központ – Szépművészeti Múzeum archivistája és kutatója, jelenleg a hazai akciók, happeningek és performanszok 1966-1989 közötti történetével és kronológiájával foglalkozik. Az EU COST alapja által finanszírozott NEP4Dissent kutatócsoport és az MTA Színház és Filmtudományi Bizottságának tagja. Korábban részt vett a Philther. A magyar színháztörténet elmúlt évtizedeinek kánonja című NKA projektben. A kutatás idején a konferenciát szervezi, videóinterjúkat készít, az adott időszakra vonatkozóan összegyűjti a dokumentumok metaadatait, és elkészíti a rá vonatkozó tanulmányokat.
Ring Orsolya
A kutatás résztvevő kutatója, az ELTE BTK Történeti Intézetének egyetemi adjunktusa és a Társadalomtudományi Kutatóközpont Politikatudományi Intézetének tudományos munkatársa. Doktori fokozatát 2011-ben szerezte az ELTE Történelemtudományi Doktori Iskolájában. Kutatási területe a Kádár-korszak színháztörténete, különös tekinette a színházirányítás kérdéseire, illetve a Nemzeti Színház, a Katona József Színház és az Orfeo Együttesek történetére. Számos tanulmányt publikált a korszak színháztörténetéről, emellett az Orfeo Együttesekről készült dokumentumfilm történész-szakértője volt. 2000-2017 között levéltárosként dolgozott, levéltári kutatásainak eredményeiből több dokumentumkötet is született, így például: Szigorúan bizalmas – Dokumentumok a Nemzeti Színház Kádár-kori történetéhez (társszerkesztő, 2010); Szigorúan titkos: Dokumentumok a Kádár-kori színházirányítás történetéhez (társszerkesztő, 2018). A kutatás során az adott időszakra vonatkozóan összegyűjti a dokumentumok metaadatait, videóinterjúkat készít és elkészíti a rá vonatkozó tanulmányokat.
Kalmár Balázs
A kutatás résztvevője. Az ELTE Irodalomtudományi Doktori Iskola doktori hallgatója. Kutatási területe Ruszt József színházi működése az 1960-as években.
Sándor Panka
A kutatás résztvevője, az ELTE Színháztudomány mesterképzés hallgatója. Kutatási területe a színházi gyakorlat mint közösségi múltfeldolgozás, a kollektív emlékezet és a dokumentumszínház.
Dinea László
Képzőművész, aki mostanában leginkább gyerekkori szenvedélyével, a programozással foglalkozik. Emellett dolgozik alternatív színházaknak, mint animáció- és videó-készítő.
Hidi Boglárka
2022 és 2023 között a kutatás résztvevője, asszisztense. Az ELTE Színháztudomány MA volt, jelenleg a doktori program hallgatója. Kutatási területe a poszthumanizmus és az antropocén gondolkodás megjelenése a színházi gyakorlatokban.
Deres Kornélia
2021 és 2023 között a kutatás résztvevője, az ELTE Összehasonlító Irodalom- és Kultúratudomány Tanszékének Bolyai-ösztöndíjas egyetemi adjunktusa. Doktori fokozatát 2015-ben szerezte az ELTE Irodalomtudományi Doktori Iskolájában. 2015-18 között a KRE adjunktusa. 2020/2021-ben a Kölni Egyetem Humboldt-ösztöndíjas posztdoktori kutatója, 2021/2022-ben a CEU Institute for Advanced Study kutatója. Számos nemzetközi együttműködésben vett részt: “In-Between Theatre and Media” Research Group (Ruhr-Universtät Bochum, 2014), „Materiality of Performance” Research Collective (Universität zu Köln, 2018-20), „Shakespeare in Central Europe after 1989” Research Group (PPKE – Academy of Performing Arts Bratislava, 2018-21), „Community and Remembrance in Central European Theatre” oktatási együttműködés (ELTE – Universität Wien, 2019-20), “Crossing Borders with Shakespeare since 1945” Research Group (Masaryk University, Brno, 2022-23). Számos tanulmányát publikálta hazai és nemzetközi tudományos folyóiratokban (pl. Theatre Research International, New Theatre Quarterly, Global Performance Studies, Theatralia). Szakkönyvei: Képkalapács: Színház, technológia, intermedialitás (JAK-Prae, 2016), Besúgó Rómeó, meglékelt Yorick: Dokumentumszínház, újrajátszás és az archívumok felnyitása címen (Kronosz Kiadó, 2022). Ezen túl szerkesztője öt tanulmánygyűjteménynek és alapítószerkesztője a SzínText című tudományos-művészeti könyvsorozatnak. Az adott időszakra vonatkozóan összegyűjtötte a dokumentumok metaadatait, videóinterjúkat készített, elkészítette a rá vonatkozó tanulmányokat.
Ungvári Sára
2021 és 2023 között a kutatás résztvevője, az ELTE hallgatója, magyartanár, drámapedagógus. Kutatási területe a dráma és színház mint társadalmi beavatkozás, politikai és pedagógiai jelenség. A kutatás ezen időszakában Deres Kornélia asszisztenseként dolgozott.
Darida Veronika
2021 és 2022 között a kutatás résztvevője, az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézetének docense, az Esztétika Tanszék tanszékvezetője. Doktori fokozatát filozófiatudományból 2007-ban az Université Paris 12-Val de Marne és az ELTE, irodalomtudományból 2008-ban az Université Paris 10-Nanterre és az ELTE co-tutelle képzésén szerezte meg, 2013-ban habilitált. Óraadó tanár volt az CIPh (Collège International de Philosophie, Párizs), Universität Wien képzésein. Tagja az MTA Filozófiai Tudományos Bizottságának, továbbá ASPLF (Association de la Societé de la Philosophie Française) és az SFE (Société Française d’Esthétique) szervezeteknek, a CréArt (Université Paris 10) és a Francia Kapcsolatok (Pázmány Péter Egyetem, Université Paris 8) kutatócsoportoknak. Hét magyar és két francia nyelvű könyv szerzője, emellett számos tanulmányt publikált. Kutatási területe az európai- és magyar színházi gyakorlatok és azok filozófiai és esztétikai vonatkozásai. Korábban már részt vett „A tértapasztalat esztétikai, történeti és kultúratudományi koncepciói a 20. században” című OTKA kutatási projektben. Fontosabb színházi könyvei: Művészettapasztalatok (2009), Színház-utópiák (2010), Jeles András és a katasztrófa színháza (2014), Eltérő színterek – Nagy József színháza (2017), Filozófusok bábszínháza (2020). A Kijárat Kiadó „Spectaculum” színházelméleti sorozatának szerkesztője. A kutatás idején a Pinceszínházat kutatta.
Mátravölgyi Dorottya
2021 ás 2022 között a kutatás résztvevője. Az ELTE Irodalomtudományi Doktori Iskola doktori hallgatója. Kutatási területe az intermediális gyakorlatok és az immerzív színház.